fbpx
skip to Main Content
Sida 181

Kommunikatör? Marknadsförare? Här hittar du mer att läsa

Vad kul att du är fortsatt intresserad av bokens ämne och vill bli ännu bättre på att förstå den sociala generationen! På den här sidan hittar du en länklista som uppdateras med jämna mellanrum och innehåller resurser kring ämnen som är aktuella just nu.

Hur får vi den sociala generationen att lyssna på våra kommersiella budskap?

  • Hur kommunicerar vi med unga idag? Det är en fråga som allt fler företag behöver börja ställa sig själva. Antropologen Katarina Graffman, en av de som medverkar i boken, pratar om ungas mediebeteenden i Cisions podcast Passion för kommunikation. Klicka här för att lyssna på 36 välinvesterade minuter som kan göra stor skillnad för dig och ditt företag.
  • Varför ska dagens unga vara så svåra? I boken citerar jag den digitala byrån Mama Said: ”De har en välutvecklad förmåga att tänka kritiskt kring kommersiella budskap och erbjudanden och de ställer högra krav på internet, teknik och digital kommunikation”. Citatet kommer från blogginlägget ”Att nå ut till millennials – Vår mest kritiska målgrupp”. Klicka här för att läsa. (Blogginlägget handlar framför allt om millennials. De är, som vi redan vet, något äldre än det som jag kallar för den sociala generationen – men jag tycker mig se tydliga likheter i tankegångarna här).
  • Hur ska jag hinna med att hålla koll? Mitt svar på frågan är: Följ, följ, följ! Följ influencers, ta del av deras inlägg och läs kommentarsfälten. Det blir ett slags liveflöde som visar vad som är trendigt och populärt just nu. Ovärdeligt i en tid då saker förändras snabbare än att man ens hinner blinka.

Kul att du har hittat hit 👋🏼

Det här är en del av extramaterialet till boken Uppfödd på nätet – Lär känna den sociala generationenKlicka här för att beställa ditt signerade exemplar. Du hittar självklart även boken på Adlibris, Akademibokhandeln samt Bokus.

Back To Top