Det här var Tubecon – Sveriges första influencer-event

Det här var Tubecon – Sveriges första influencer-event

Det här var Tubecon – Sveriges första influencer-event

Allt började här. Det här är en reklamfilm som vi gjorde inför första Tubecon-eventet någonsin i Sverige.

Den 6 januari 2016 samlades totalt cirka 4 000 personer på Stockholmsmässan i Älvsjö för att få träffa sina internetidoler. I verkligheten. Aftonbladet-rubriken blev ”Kaos på YouTube-mässa”.

Hösten 2016 åkte vi ut på en rikstäckande turné. Eventen ägde rum i allt från stora arenor till små gympasalar runt om i landet. Det här är turnéproducenten Johan Lundstens vlogg från första turnéstoppet i Västerås.

Tubecon har sedan dess fortsatt växa internationellt. Det som en gång startade i Finland tog vägen via Sverige och finns nu bland annat även i Spanien. Ännu ett bevis på att influencers spelar en stor roll för barn och unga världen över.

Det här inlägget är en del av extramaterialet till boken Uppfödd på nätet – Lär känna den sociala generationen! Köp ditt signerade exemplar via knappen nedan! Vi bjuder på frakten. Du kan också hitta boken på Adlibris, Akademibokhandeln eller Bokus – både på nätet och i fysiska butiker.
Beställ här   

Allt om unga på nätet – direkt i inkorgen